29 Kasım 2009 Pazar

34.Hafta... Kurban Bayramı civarında hamileliğim...

  • Herşeyin bir ilki vardır. Dışarı çıkmadan geçen 3. günüm... Hayatımda bir ilk olsa gerek...

  • Üstelik annemlere gelen misafirlerle bile görüşmüyorum. Sebep domuz gribi falan değil. Picamalarımı çıkarmak istememem ve tocaman göbeğimle insanların : "-Ah canımmm baya şişmişsin..." tarzı cümlelerine muhatap olmamak. Bu yüzden gelenlere "-Tuğba dinleniyor" dedirtiyorum.

  • Belimin arkasındaki "kuluç" mudur nedir ona benzeyen, belirli bir bölgede yaşayan ve hiç geçmek bilmeyen ağrı ile yaşamayı öğrendim. Allah jakuziyi icad edenden razı olsun...

  • Önceleri uzun süre ayakta durduğumda başlayan pelvis kemiklerimdeki ağrı, şimdilerde pelvis kemiklerimde ve etrafındaki tüm kaslarda günün her saatinde var. Yatarken bacaklarımı hareket ettirmeme, ayakta iken yürümeme ve ayakta durmama engel oluyor. Korkum, doktorumun bu ağrılar hakkında beni tatmin edici yorum yapmayacak olması.

  • Normal doğum yapan birkaç kişiye bu ağrılardan bahsettim. Herkes bebek aşağıda mı dedi... Bebek nerde bilmiyorum. Gördüm ki herkes doğum öncesi ve sırasındaki tecrubelerini neredeyse unutmuş. Ya da bilinçaltına atmış. Bu yüzden bugün uzun uzun yazıyorum.

  • Toplam aldığım kilo 16 :) Nasıl oldu da 16 oldu anlamadım. Almam gerekenden çok çok fazla. Ama stres mevzusu yapmıyorum. Son viraja girmiş gibi hissediyorum. Alsam alsam 4 daha alırım. 20 ile tamamlarım diye düşünüyorum.

Yazdıklarımı okudum. Hep olumsuz şeyler gibi görünüyor. Aslında bunlar hep geçecek olan benim 9 ay 10 günlük yolculuğuma hareket katan şeyler. Bu ağrı,sızı, git,gel psikolojilerle oyalanıyorum aslında. Meleğim canım bebeğimin gelişini beklerken sabırsızlanmamın bıdı bıdısı :) Biran önce geçsin zaman, oğlumu kollarıma alayım, zaten diğer anneler gibi herşeyi unutucam biliyorum :)

Peeeh, kasık ağrısı da neymiş, fazladan 20 kilo dediğin nedir... Benim minik balığım sağlıklı, huzurlu, neşeli olsun da...

8 yorum:

Mimmi dedi ki...

o ağrılardan bende de vardı. bebeği aşağıda taşıdığımı söylemişlerdi, hem şanslısın çünkü bizde jakuzi de yok :)))
Doğurunca geçiyor, ama ondan öncesi için sana pek moral olamayacağım...
Yüzmüşsün kuyruğuna gelmişsin, az daha sık dişini, sonrası çok daha keyifli...

Tuğba... dedi ki...

Sevgili Sheena, Seni blogumda görmek ne güsel :) Az takip etmedim postlarını... Ben 15-16 diye haftalarımı sayarken sen kavun karpuz diyodun ben de hayret ediyodum "oo ne kadar da büyümüş 32 hafta olmuş" diyodum.O "keyifli zamanları" da paylaş bizimle. Biz de okuyalım Sheena demişti diyelim:)
Sevgiler

İki oğlan Annesi dedi ki...

merhaba blogunu bebek odaları araştırması yaparken buldum google amcadan :)

bende 24 haftalık hamileyim...

hemen hemen tüm postlarını okudum çok keyifliydi

Rabbim Emir'ini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin...

görüşmek üzere...

Tuğba... dedi ki...

Merhaba Meleklerinhediyesi :) Bloguma hoşgeldin. 5.izleyicimsin:) Aslında reyting amaçlı bi blog değilim yazılardan bellidir ama insanın izlendiğini bilmesi de güzelmiş hani :)
Ben de senin bloguna baktım. Ne güzel yazmışsın. Bebikin hayırlı evlat olsun inş. Ben de sizi izliycem artık...Büyümenizi :) Sevgiler...

Mimmi dedi ki...

Yavaş yavaş yazıyorum, veda etmiştim, tehtidler aldım :P geri geldim..
Kilolarını hiç takma ben 35. haftamın sonu günü 16 kilo ile doğuma girdim. Çıktığımda 12 kilom duruyordu bunda bir matematik hatası var diye sıyırdım, 3 kilo bebek zaten hiç mi birşey çıkmadı benden diye bunalıma girdim hatta (bahane arandığında bulunur sonuçta değil mi?) ama iki hafta sonra sadece 4 kilom kalmıştı (hala da var) kilo bir şekilde verilir, hem yeni doğum yapınca hiç kimse, sen bile dahil umursamıyorsun...
Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin, gerisi boş :D

İki oğlan Annesi dedi ki...

:) memnun olduk efendim
sizde bize hoşgeldiniz...

meltem dedi ki...

amin sağlıkla doğsun umarım...
benim hamileliiğim hayatımın en güzel günleriydi
ağrılar mı unuttum gitti
kilolar mı verdim gitti
hayırlısıyla bebeğine kavuşman dileğiyle

benden, bizden... dedi ki...

Hiiiç bir şey kalmamış doğumuna belki doktora gidip sorularının cevabını bile almışsındır yeni doğum yapmış biri olarak ağrıların biraz vücudunun doğuma hazırlanmasından biraz da kilolarındandır diye düşünüyorum... Ayrıca evden 3 gün çıkmamak seni şaşırtıyorsa bir de doğumdan sonrasını gör 1 aydır annemlere gitmemi saymazsan ki aynı apartmandayız sadece doktor için çıktım dışarı :)))